علت گرم بودن طبقات بالایی یخچال

  • علت گرم بودن طبقات بالایی یخچال (The reason for the hot upper floors of the refrigerator) یکی از مشکلات رایج در بین یخچال فریزرها که ممکن است برای دستگاه شما نیز ایجاد شده باشد.عدم سرمای یکسان در طبقات مختلف یخچال است به طور مثال بسیاری از کاربران بعد از بررسی طبقات بالایی یخچال فریزر متوجه سرمای کمتر این طبقات نسبت به طبقات پایینی شده و یا حتی ممکن است این مثله برای طبقات پایینی نیز ایجاد شده باشد بروز این اتفاق خبر از ایجاد مشکل در دستگاه شما داشته که باید هر چه سریعتر توسط کارشناس متخصص مورد عیب یابی و تعمیر قرار گیرد.
    در تماس مصرف کنندگان با کارشناسان تهران سرویس آنلاین به این موضوع پی برده ایم که بیشتر یخچال هایی که از طول عمر آنها 5 الی 7 سال گذشته و یا یخچال فریزرهایی که مصرف کنندگان آن به سرویس سالانه ی دستگاه بی توجه بوده اند این مشکل بروز کرده است.
    ما قصد داریم در این مقاله به شما عزیزان نحوه عیب یابی یخچال فریزر در زمان خنک نبودن طبقات مختلف را آموزش دهیم پستا انتهای این پست با ما همراه باشید.

    تعمیر یخچال فریزر در تهران :

    اگر یخچال فریزر شما عزیزان دچار مشکل شده و برای تعمیر آن به دنبال یک تکنسین متخصص هستید، همین حالا با نزدیکترین شعبه تهران سرویس آنلاین تماس حاصل نمایید.مجموعه ما با داشتن بیش از 100 تکنسین مجرب در زمینه تعمیر یخچال فریزر آماده است تا تعمیرات انواع برند یخچال فریزر شما را در کوتاه ترین بازه زمانی انجام دهد.
    فرقی نمیکند که مشکل دستگاه شما چیست و یا اینکه از کدام برند یخچال فریزر در منزل خود استفاده میکنید، تهران سرویس آنلاین برای تمامی برندهای یخچال فریزر از تکنسین های مجرب استفاده کرده و تعمیرات شما را با ارائه ضمانت نامه 6 ماه انجام خواهد داد.

    علت سرد نبودن طبقات بالایی یخچال فریزر :

    گرم‌شدن طبقه‌بالایی یخچال یکی از مشکلاتی است که ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود؛ ولی نتیجهٔ بروز این مشکل برای همهٔ دستگاه‌ها یکسان بوده و آن نیز خرابی مواد غذایی در طبقات بالایی یخچال‌فریزر است.
    از جمله عوامل بروز این مشکل می‌توان به :

    • اشکال در عملکرد کمپرسور
    • عدم تنظیمات صحیح دما
    • گرفتگی لوله‌های تهویه
    • پر شدن بیش از حد یخچال
    • عدم بسته‌شدن صحیح درب
    • نیاز به شارژ مجدد گاز یخچال

    اشاره کرد که ما در ادامه به بررسی تمامی این عوامل خواهیم پرداخت.
    یخچال‌ها، برای حفظ مواد غذایی در دماهای پایین، از یک سیستم یخچال و فریزر تشکیل شده‌اند. در این سیستم، یک کمپرسور برای فشرده‌سازی گاز مبرد درون یخچال استفاده می‌شود.
    فشرده‌سازی گاز باعث افزایش دما و فشار آن می‌شود. سپس، گاز فشرده شده از طریق لوله‌ها به یک مبدل حرارتی می‌رود که از طریق آن گرما به محیط انتقال می‌یابد و گاز خنک شده به شکل مایع به مبدل تبخیری منتقل می‌شود. در مبدل تبخیری، گاز مایع به گاز تبخیر شده و حرارت موردنیاز برای تبخیر از محیط اطراف یخچال تأمین می‌شود. سپس، گاز تبخیر شده به کمپرسور بازمی‌گردد تا چرخه دوباره آغاز شود.
    بروز کوچکترین مشکل در قسمت های مختلف این چرخه باعث آسیب به سرمایش یخچال فریزر شده و ما شاهد بروز مشکلات این چنینی مانند سرد نشدن قسمت های مختلف یخچال خواهیم بود.
    علت گرم شدن طبقات بالایی یخچال فریزر

    علت گرم شدن طبقه بالای یخچال تک و یخچال فریزرهای ساید بای ساید :

    اگر شما عزیزان از یخچال‌فریزرهای تک و یا یخچال‌فریزرهای سایدبای‌ساید استفاده می‌کنید اگر با مشکل گرم بودن طبقات مختلف مواجه شده‌اید باید موارد زیر را بررسی کنید:
    ابتدا باید لاستیک‌های درب یخچال‌فریزر بررسی شود. یکی از عمده دلایل بروز این مشکل خرابی و پارگی لاستیک درزبند است؛ زیرا هوای گرم از این طریق وارد یخچال می‌شود.
    و باتوجه‌به سبک بودن هوای گرم این هوا در بالای یخچال جمع شده و باعث گرم‌شدن این طبقات می‌شود.
    تنظیم‌نکردن مناسب دما باتوجه‌به فصول و مواد غذایی قرار داده شده ممکن است باعث گرم‌شدن طبقه بالا یخچال شود.
    خرابی در عملکرد سیستم خنک‌کننده می‌تواند علت گرم‌شدن طبقه‌بالایی یخچال باشد.
    پر شدن بیش از حد فضای یخچال نیز می‌تواند دلیل بروز این مشکل باشد؛ زیرا در این حالت هوا به‌خوبی در داخل محفظه جریان نمی‌یابد.
    خرابی فن یخچال‌فریزر یکی از علل شایع بروز این مشکل است.
    گرفتگی لوله‌های تهویه‌مطبوع می‌تواند دلیل گرم‌شدن طبقه بالای یخچال باشد.
    کمبود گاز یخچال یا نشت گاز می‌تواند یکی دیگر از دلایل گرم بودن طبقه بالای یخچال است.
    برای مطالعه مقاله چرا یخچال خنک نمیکند؟ اینجا کلیک کنید.

    علت گرم‌شدن طبقه بالای مدل یخچال بالا و فریزر پایین:

    گرم‌شدن طبقه‌بالایی یخچال فریزها به دلایل مختلفی بروز می‌دهد. گرم‌شدن طبقات مختلف یخچال‌فریزر به خرابی مواد غذایی و ایجاد فساد در آن‌ها منجر می‌شود.
    در ابتدا اگر درب یخچال فریزها به طور کامل بسته نشده یا درزی در آن وجود داشته باشد، هوای گرم از محیط خارجی وارد داخل یخچال فریزها می‌شود. این امر باعث افزایش دما در داخل یخچال می‌شود و طبقه‌بالایی نیز گرم می‌شود. برای برطرف‌کردن این مشکل باید لاستیک‌های درب یخچال‌فریزر را بررسی کرده و در صورت بروز مشکل در آنها لاستیک را تعویض نمایید.
    همان‌طور که می‌دانید، فن خنک‌کننده در یخچال فریزها برای جابه‌جایی هوای سرد استفاده می‌شود. اگر فن خنک‌کننده به دلیل رسوبات یا خرابی مسدود شود، هوا به طور ناکارآمد جابه‌جا نمی‌شود و حرارت به طبقه‌بالایی منتقل نمی‌شود. این باعث گرم‌شدن طبقه‌بالایی یخچال فریزها هم می‌شود.
    فن دستگاه باید در زمان سرویس یخچال‌فریزر بررسی شده و حتماً هر چند ماه یکبار تمیز شود نشستن گردوغبار بر روی قسمت‌های مختلف باعث بروز مشکل در این قطعه خواهد شد.
    مشکلات در قطعات داخلی یخچال فریزها، مانند کمپرسور، کنترلر دما، مبدل حرارتی یا مبدل تبخیری می‌تواند باعث گرم‌شدن طبقه‌بالایی شود. این مشکلات می‌توانند به‌عنوان نتیجه‌ای از خرابی یا نقص در عملکرد قطعات باشند. البته، در برخی از یخچال فریزها، مسیرهای هوا برای جابه‌جایی هوای سرد به طبقه بالا ممکن است به دلایلی از جمله رسوبات یا مواد دیگر مسدود شوند. این انسداد مانع انتقال حرارت به طبقه‌بالایی می‌شود و باعث گرم‌شدن آن می‌شود.
    وجود مقدار زیاد از مواد غذایی در طبقه‌بالایی یخچال فریزها هم می‌تواند باعث محدودشدن جریان هوا و کاهش انتقال حرارت شود. این موضوع می‌تواند منجر به گرم‌شدن طبقه‌بالایی یخچال شود. مهم‌ترین علت فرسوده‌شدن یخچال هم است. یخچال فریزها در طول زمان ممکن است کارایی خود را از دست بدهند و عملکرد آن‌ها تحت‌تأثیر قرار بگیرد. این می‌تواند باعث گرم‌شدن طبقه‌بالایی شود.
    در حالت کلی، درصورتی‌که طبقه‌بالایی یخچال فریزها گرم شده است، بهتر است تعمیرکار متخصص را جهت بررسی و تشخیص دقیق علت مشکل دعوت کنید تا مشکل را تعمیر کند و عملکرد بهینه یخچال فریزها را برقرار کند.

    • تجمع آلودگی روی سیم‌پیچ‌هایی که هوای خنک را از کمپرسور منتقل می‌کنند.
    • ایراد در موتور فن یخچال
    • ازکارافتادگی خازن متصل به سیم‌پیچ دستگاه
    • یخ‌زدگی بخش‌های مختلف اواپراتور یخچال
    • اشکال در عملکرد برد کنترل دما
    • نشت گاز یا کمبود گاز یخچال
    • پر کردن بیش از حد یخچال
    • ایجاد اختلال در روند گردش هوا درون محفظه یخچال

    نحوه تمیز کردن کندانسور یخچال

    دلیل گرم‌شدن یخدان در طبقه بالای یخچال :

    یکی از دیگر مشکلاتی که ممکن است برای یخچال های تک ایجاد شود گرم شدن یخدان طبقه ی بالا است.
    گرم‌شدن یخدان در طبقه بالای یخچال می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. یکی از دلایل احتمالی، مربوط به خرابی سیستم یخ‌زدایی خودکار است. این سیستم مسئول مستقیم ذوب کردن برفک‌های یخدان است. اگر این سیستم روی حالت روشن گیر کند، گرمای بیش از حد در قسمت یخدان به وجود خواهد آمد.
    مشکل دیگر، مربوط به خرابی ترموستات یخچال است. چرا که اگر ترموستات نتواند دمای یخدان را به‌درستی تشخیص دهد، سیگنال‌های نادرست به کمپرسور ارسال می‌کند؛ بنابراین ممکن است دمای یخدان را بیش از دمای واقعی آن نشان دهد؛ امری که درنهایت به گرم‌شدن یخدان در طبقه بالای یخچال منجر می‌شود.
    خرابی و کاهش توان کمپرسور نیز می‌تواند عامل گرم‌شدن یخدان باشد. ضمناً نشتی و کاهش مبرد سیستم خنک‌کننده نیز این مشکل را تشدید می‌کند. مشکلی که با شارژ گاز مبرد به سیستم خنک‌کننده و رفع نشتی آن برطرف خواهد شد. تمامی مشکلات فوق باید توسط یک تکنسین متخصص برطرف شوند‌.

    علت گرم بودن طبقات بالایی یخچال شرح عیب
    ایراد در کمپرسور یا موتور یخچال بروز کوچکترین مشکل در کمپرسور فرایند خنک سازی را با مشکل مواجه میکند.
    کمبود گاز مبرد میزان گاز در دستگاه بسیار مهم است و باید به مقدار مناسبی تنظیم شده باشد.
    بروز مشکل در کندانسور خرابی در لوله های کندانسور و یا فن آن باعث گرم شدن یخچال می شود. همچنین تمیز نبودن کندانسور نیز در این امر دخیل است زیرا؛ به مرور زمان گرد و غبار هوا در کندانسور یخچال جمع و انباشته می شود.
    بروز مشکل در لاستیک یخچال فریزر سالم بودن لاستیک دور درب یخچال و بسته شدن کامل یخچال در حفظ موادغذایی تاثیر زیادی دارد.
    معیوب شدن ترموستات علت گرم شدن یخچال ترموستات وظیفه اندازه گیری دمای محیط داخلی یخچال و کنترل آن را دارد.
    بروز مشکل در تایمر دیفراست تایمر دیفراست جریان بین عمل خنک کردن و حالت یخ زدایی را عوض می کند.
    خرابی دمپر این قطعه وظیفه دارد در هنگام بالا رفتن ناگهانی دمای یخچال، هوای سرد فریزر را به یخچال منتقل کند.
    خرابی فن اپراتور یخچال خرابی در این قطعه که وظیفه ی خنک کردن یخچال را برعهده دارد یک علت گرم شدن یخچال است. یکی از نشانه های اصلی خراب شدن فن سر و صدای غیر طبیعی آن است.
    ایراد در المنت المنت، یخ زدگی های روی سیم پیچ اپراتور را آب می کند. اما اگر این اتفاق نیفتد، جریان هوای سرد درون فریزر با مشکل مواجه می شود.
    خرابی رله راه انداز اگر رله راه انداز خراب باشد، کمپرسور شروع به کار نمی کند، بنابراین فرآیند خنک کردن یخچال فریزر صورت نمی گیرد.
    حجم زیاد مواد غذایی زمانی که حجم زیادی موادغذایی درون یخچال و قفسه های آن قرار می دهید، کمپرسور جهت خنک کردن موادغذایی بی وقفه کار می کند و همین عامل علت گرم شدن یخچال است.
    ایراد ترمودیسک عامل علت گرم شدن یخچال ترمودیسک مانند یک ترموستات حرارتی عمل می کند و در رنج دمایی ۱۲- تا ۵- تا فعالیت می کند. هنگامی که دما به این حدود برسد برق را به هیتر المنت عبور می دهد.

    علت گرم بودن طبقات یخچال فریزر

    تعمیر مشکل گرم شدن طبقات بالایی یخچال در شمال تهران :

    مشتریان عزیز ساکن مناطق شما پایتخت به منظور ثبت درخواست تعمیرکار یخچال فریزر خود میتوانند از طریق تماس با شماره ۲۲۶۶۹۱۹۶ و یا چت آنلاین سایت اقدام نمایند.
    از زمان ثبت درخواست شما عزیزان تا حضور تکنسین تنها ۱ ساعت به طول خواهد انجامید.
    تیم تخصصی تهران سرویس آنلاین با داشتن بیش از ۱۰۰ تکنسین مجرب و حرفه ای در زمینه ی تعمیرات یخچال فریزر در کنار شماست تا کیفیت بالای خدمات را با کمترین هزینه تجربه کنید.
    گارانتی ۶ ماه خدمات ارائه شده تضمین گر کیفیت ماست.

    تعمیر مشکل گرم شدن طبقات بالایی یخچال در غرب تهران:

    اگر شما عزیزان ساکن مناطق غربی پایتخت هستید، دیگر نگران تعمیرات یخچال فریزر خود نباشید.تهران سرویس آنلاین با داشتن شعبه ی غرب تهران با شماره تماس ۴۴۲۸۴۷۴۳ امکان اعزام نیرو در کمتر از ۱ ساعت در تمام طول شبانه روز برای شما عزیزان فراهم کرده است.
    تعمیرات یخچال فریزر توسط بهترین متخصصان پایتخت در کمترین زمان و با ارائه ضمانت نامه ۶ ماه خدمات صورت گرفته و شما عزیزان با دریافت کد اشتراک مجموعه میتوانید از تخفیف های ویژه مشتریان مجموعه برخوارد شوید.

    تعمیر مشکل گرم شدن طبقات بالایی یخچال در شرق تهران :

    شهروندان عزیز ساکن شرق و یا جنوب شرق تهران به جهت ثبت درخواست تعمیرکار یخچال فریزر خود با شماره تماس ۷۷۲۴۱۵۰۵ تماس حاصل کرده و یا از طریق چت آنلاین مشخصات خود را ثبت نمایند.
    اعزام نیرو به تمامی مناطق شرق پایتخت در کمتر از ۱ ساعت امکان پذیر خواهد بود.
    شعبه شرق تهران به صورت ۲۴ ساعت پاسخگوی مشتریان عزیز بوده و ارائه تمام خدمات تعمیراتی با گارانتی ۶ ماه صورت خواهد گرفت.

    تعمیر مشکل گرم شدن طبقات بالایی یخچال در مرکز تهران :

    یکی از مشکلات مشتریان عزیز ساکن مناطق مرکزی تهران وجود طرح ترافیک بوده ه ارائه بسیاری از خدمات را برای این شهروندان با مشکل مواجه کرده است.
    اما متخصصان تهران سرویس آنلاین در تمام مناطق مرکزی پایتخت حتی مناطق دارای طرح ترافیک در کمتر از یک ساعت حاضر و اقدام به تعمیر یخچال فریزر مشتریان عزیز مینمایند.تنها کافی است برای ثبت درخواست تعمیرکار یخچال فریزر با شماره تماس ۶۶۵۹۳۳۶۸ تماس حاصل کرده و یا از طریق چت آنلاین سایت مشخصات خود را ثبت نمایید.

    تعمیر مشکل گرم شدن طبقات بالایی یخچال در جنوب تهران :

    تهران سرویس آنلاین برای رفاه حال مشتریان عزیز جنوب تهران شعب این منطقه را با شماره تماس 55795334 تاسیس و تمامی خدمات تعمیر سرویس و نصب یخچال را به مشتریان عزیز ارائه میدهد.
    شعبه جنوب تهران با توجه به درخواست بسیاری از مشتریان عزیز به صورت حضوری به ارائه خدمات تعمیراتی پرداخته و امکان خرید حضوری قطعات را نیز برای همکاران فراهم کرده است.
    پیش از حضور در این شعبه ضمن تماس قبلی ساعت مراجعه خود را فیکس نمایید.

    نحوه ثبت درخواست در تهران سرویس آنلاین :

    برای ثبت سفارش در تهران سرویس آنلاین میتوانید به نزدیکترین شعبه ما به محل سکونت خود تماس حاصل نمایید و یا با ارسال پیامک مشخصات خود برای کارشناسان ما ارسال کنید،پس از ارسال پیامک کارشناسان تهران سرویس آنلاین با شما تماس خواهند گرفت و نزدیکترین تکنیسین را برای شما اعزام میکنند.مشترکین قبلی با بیان کد اشتراک و یا شماره فاکتور قبلی میتوانند از ۱۰ درصد تخفیف مجموعه ما بهرمند شوند.

    ساعت مراجعه تکنیسین چه ساعتی از روز خواهد بود:

    پس از ثبت درخواست توسط مشتریان عزیز نزدیکترین تکنسین در کمتر از ۱ ساعت در محل شما حاضر بوده و نسبت به رفع مشکل یخچال فریزر شما عزیزان اقدام خواهد کرد.
    اما در صورتی که ساعت مشخصی را برای حضور تعمیرکار یخچال فریزر خود در نظر گرفته اید، در هنگام ثبت درخواست با کارشناس پشتیبان ساعت حضور را اعلام نمایید.
    برای دریافت خدمات در روزهای تعطیل و بخصوص جمعه ها میتوانید از چند روز قبل ساعت و روز مد نظر را با کارشناس پشتیبانی فیکس کرده تا تعمیرات شما در تایمم مقرر انجام گردد.

    اگر از ارائه خدمات یخچال ناراضی باشیم چه کاری باید انجام دهیم:

    مجموعه ما با داشتن بیش از ۱۰۰ پشتیبان فعال در راستای ثبت نظرات شما عزیزان آماده است، تا تمامی
    نظرات و انتقادات شما را در بهبود ارائه خدمات تهران سرویس آنلاین به کار گیرد.
    بعد از اتمام ارائه خدمات توسط کارشناسان در صوررت عدم رضایت از نحوه انجام کار و یا هرگونه مشکل پیش امده کافیست با شماره تماس مرکزی تهران سرویس آنلاین تماس حاصل نمایید، تا شکایت شما از طریق دفتر مرکزی پیگیری شود و نتیجه آن به شما ابلاغ شود.

    چرا تعمیرکار یخچال فریزر خود را باید از تهران سرویس آنلاین درخواست دهید:

    ۱ – دارای تکنسین های با سابقه کاری حداقل ۱۰ سال و مختص تعمیرات یخچال فریزر
    ۲ – تکنسین های دوره دیده و آشنا به زبان
    ۳ – سعی در تعمیر قطعات و اجتناب از تعویض آن
    ۴ – حداقل زمان برای حاضر شدن در منزل و شرکت شما منطبق بر وقت تعیین شده شما
    ۵ – تعمیر با نرخ مصوب اتحادیه و نهادهای نظارتی
    ۶ – ضمانت نامه و گارانتی قطعات از شش تا ۳۶ ماه
    ۷ – استفاده از قطعات درجه یک و قطعات فابریکی و اورجینال
    ۸ – سرویس دهی به طور شبانه روزی، حتی در تعطیلات رسمی و جمعه ها
    ۹-دارای نماد اطمینان از وزارت صنعت معدن و تجارت
    ۱۰-بالاترین رضایت مردمی
    ۱۱-ارائه خدمات تمامی برندهای یخچال فریزر در تهران
    ۱۲-اعزام نیرو در کوتاه ترن بازه زمانی به سراسر پایتخت

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با کارشناس