دمپر کولر گازی

  • دمپر کولر گازی در ادامه معرفی های قطعات کولر گازی به قطعه ای از یونیت داخلی رسیده‌ایم که نقش تاثیرگذاری در نحوه عملکرد توزیع هوا توسط یونیت داخلی داشته و بسیار مورد توجه مصرف کنندگان قرار می گیرد.
    اگر شما عزیزان نیز از کولر گازی در منزل خود استفاده میکنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید، تا اطلاعات بیشتری درباره دمپر کولر گازی و وظیفه آن در سیستم تهویه مطبوع بدست آورید.
    برای دانلود فایل دمپر کولر گازی اینجا کلیک کنید.

    تعمیر کولر گازی:

    ما در سری مقالات خود به بررسی قطعات کولر گازی وظایف آنها و مشکلات رایج در این سیستم تهویه مطبوع پرداخته و سعی کرده‌ایم که روش حل هر یک از این مشکلات را به صورت کاملاً مفصل و عملی برای شما عزیزان توضیح دهیم، تا در صورت بروز مشکل در سیستم تهویه مطبوع خود از حضور کارشناس و  تعمیرکار کولر گازی بی‌نیاز گردید. شما عزیزان با مطالعه این مقاله قادر به رفع مشکلات کولر گازی خود نبوده اید، تنها کافیست با پشتیبانی تهران سرویس آنلاین تماس گرفته و یا از طریق ثبت درخواست آنلاین درخواست خود را ثبت کرده و منتظر حضور کارشناسان ما جهت تعمیر کولر گازی خود باش تعمیر کولر گازی تمامی برندها در مجموعه تهران سرویس آنلاین به صورت شبانه روزی در سراسر تهران همراه با ارائه گارانتی شش ماهه انجام میگردد برای ثبت درخواست خود همین حالا اقدام نمایید.

    دمپر چیست ؟

    در واقع یک صفحه فلزی یا  شیر کنترلی است که با  باز و بسته کردن دریچه باعث تنظیم و کنترل جریان هوا میشود.
    تنظیمات  دمپر نقش موثر و ویژه در جریان باد توسط سیستم تهویه مطبوع را دارد، و عدم تنظیمات صحیح دمپر باعث ایجاد حرکت نامناسب و جریان نامطلوب هوا می گردد، در حقیقت یک صفحه فلزی است که با استفاده از یک موتور به حرکت درآمده و تنظیمات ایجاد شده هوای خروجی را در محیط پخش می نماید.

    تنظیمات دمپر کولر گازی :

    یکی از از عمده مشکلات رایج در استفاده کولر گازی حرکت نکردن جمع می باشد  در حالت عادی دمپر به صورت ثابت قرار گرفته و شما عزیزان میتوانید با فشردن تنها یک دکمه از ریموت کنترل می توانید آن را به حرکت درآورده و در موقعیت مناسبی که مد نظر دارید آن را نمایید.
    تنظیمات مربوط به دمپر کولر گازی  اغلب با استفاده از دکمه های swing و fix انجام خواهد شد.
    کلید swing بر روی ریموت کنترل برای تنظیمات دمپر و حرکت کردن آن در زاویه کامل تعریف شده برای آنکه در پر بر روی حالت swing تنظیم شود باید تمام خطوط مقابل swing بر روی صفحه نمایشگر ریموت کنترل روشن باشد در غیر این صورت دمپر به حالت کامل حرکت نخواهد کرد ،با استفاده از دکمه swing می توان جهت باد خروجی را تنظیم کرد.با استفاده از دکمه فیکس عکس بر روی ریموت کنترل شما عزیزان میتوانید، دمتر را به حرکت درآورده و بر روی موقعیت مد نظر ثابت کنید.پس از لمسه دکمه فیلم fix دمپر شما دیگر حرکت نخواهد کرد.

    نکات مهم در تنظیم دمپر کولر گازی :

    پیش از انجام تنظیمات جمع کل کولر گازی ابتدا چیدمان صحیح محیط مدنظر را انجام داده و مشخص کنید که کدام قسمت ها نیاز به توزیع باد بیشتری داشته و چه محیط هایی تمایل به وزش باد مستقیم به سمت خود را ندارند.
    در بسیاری از محیط های عمومی مانند اداره ها مدارس و … بسیاری از افراد وزش باد مستقیم ابراز ناراحتی کرده و تمرکز کاری آنها را از بین خواهد برد. برای همین موضوع بهتر است ،که تنظیمات به نحوی انجام گیرد، که تمامی افرادی که تمایل به وزش باد مستقیم را دارند در یک جهت قرار گیرد.

    تنظیمات دمپر کولر گازی در فصل تابستان:

    این نکته را مد نظر داشته باشید، که هوای گرم سبک بوده و در قسمت بالایی محیط قرار می گیرد و هوای سرد به دلیل سنگینی در بخش پایینی محیط توزیع می گردد، در فصل تابستان مقداری بالاتر از حد عادی تنظیم کنید با این کار علاوه بر سرمایش محیط آسایش از افراد حاضر نخواهد شد.

    تنظیمات دمپر در فصل زمستان :

    همانطور که پیشتر گفتیم هوای گرم سبک بوده و در قسمت بالایی محیط قرار می گیرد و اگر به مقدار زیادی به سمت بالا تنظیم شده باشد گرمایش مطلوب به داخل محیط نخواهد رسید و دستگاه شما برای رساندن دمای محیط به دمای تنظیم شده باید به مقدار بیشتری فعالیت کرده و به دستگاه فشار وارد خواهد شد، بهترین کار در فصل زمستان تنظیم کردن جمپر به پایین ترین سطح ممکن است، تا کولر گازی بهتر به گرم کردن منزل پرداخته و هوای گرم دائم در محیط در جریان باشد.دمپر کولر گازی

    مشکلات رایج در دمپر کولر گازی :

    چرا دامپر کولر گازی باز نمی شود

    1-اگر دمپر در حالتی  قرار گرفته که دیگر به طور کامل باز نمی شود، با انتخاب دکمه swing از روی ریموت کنترل کولر گازی خود میتوانید دمپر را  به حالت متحرک در آورده و بر روی زاویه دلخواه تنظیم کنید.

    2-در زمستان کولر گازی بر روی گرمایش تنظیم شده است، دمپر کولر گازی در حالت نیمه باز قرار گرفته و به دلیل عملیات دیفراست و تعدیل  دمای محدوده کن و رفع یخ زدایی این اتفاق میافتد.

    3-چنانچه کولر گازی شما خاموش است و دریچه در حالت نیمه باز قرار گرفته و کولر شما بر روی حالت فن در حال کار کردن است، به دلیل شروع عملیات تمیز کنندگی خودکار کولر گازی که این مرحله کاملا طبیعی بوده و پس از انجام آن دستگاه خاموش خواهد شد.

    4-اگر پس از انجام تنظیمات کولر گازی همچنان شما باز نشده ایا بر روی یک حالت خاص متوقف شده باشد، باید با تعمیرکار کولر گازی خود تماس گرفته و از او بخواهید برای تعمیر دمپر شما به منزل مراجعه نمایند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس با کارشناس